Edukacja włączająca - zestawienie bibliograficzne  w oparciu o zbiory Biblioteki Pedagogicznaej w Płońsku

 

Wydawnictwa zwarte:

  1. Edukacja włączająca w przedszkolu i w szkole/ red. Naukowa
  2. Baraniewicz Danuta: Uwarunkowania akceptacji uczniów w klasie integracyjnej. – Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009
  3. Chrzanowska Iwona: Nauczyciele w szansach i barierach edukacji włączającej.- Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN, 2019
  4. Gajdzica Zenon: Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014
  5. Mitchell David: Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej: strategie nauczania poparte badaniami.- Gdańsk: Harmonia Universalis, 2016
  6. Twardowski Andrzej: Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.- Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007

Artykuły z książek:

  1. Nadachewicz Katarzyna, Bielewicz Małgorzata: Edukacja inkluzyjna// W: Nadachewicz Katarzyna, Bielewicz Małgorzata: Nauczyciel wczesnej edukacji wobec wyzwań pedagogiki inkluzyjnej.- Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020
  2. Pielecki Andrzej: Edukacja włączająca. Możliwości i ograniczenia // W: Andrzejewska Jolanta, Bilewicz – Kuźnia Barbara: Oblicza edukacji przedszkolnej i szkolnej.- Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020
  3. Szurowska Beata: Edukacja włączająca. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi// W: red. naukowa Szurowska Beata: Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą.- Warszawa: Wyd. Difin, 2020

 

Artykuły z czasopism:

  1. Gałkowska Monika, Kruś – Kubaszewska Katarzyna: Zapobiec wykluczeniu – rola terapeutów i rodziców we włączaniu dziecka z niepełnosprawnością do systemu edukacji// Szkoła Specjalna.- 2021,

 nr 5, s.370 – 386

  1. Głodkowska Joanna: Nauczyciele i uczniowie edukacji włączającej w sytuacji trudnej czasu pandemicznego – wstępna konceptualizacja cz.1 // Szkoła Specjalna.- 2022, nr4, s.256 – 268
  2. Głodkowska Joanna: Nauczyciele i uczniowie edukacji włączającej w sytuacji trudnej czasu pandemicznego – wstępna konceptualizacja cz.2 //Szkoła Specjalna.- 2022, nr 5, s. 336- 344
  3. Grzesiak Hanna: Historyczne uwarunkowania edukacji włączającej w Japonii // Szkoła Specjalna.- 2021, nr2, s. 140 – 147
  4. Hudło – Głagolska Karolina: Adaptacja i walidacja wielowymiarowej skali postaw wobec edukacji włączającej // Szkoła Specjalna.- 2021, nr2, s.101 – 112
  5. Iwanicki Hubert, Lacek Agnieszka: Postawy rodziców dzieci o prawidłowym rozwoju wobec edukacji włączającej // Szkoła Specjalna.- 2021, nr5, s.387-398
  6. Knopik Tomasz: Ocena funkcjonalna jako standard współpracy międzypodmiotowej na rzecz kompleksowego wspierania rozwoju uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.- 2022, nr5, s.27-41
  7. Konieczna Iwona, Smolińska Katarzyna: Dokąd zmierza edukacja? Kontekst zmian systemu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce // Szkoła Specjalna.-2022, nr5, s.345-358
  8. Podgórska-Jachnik Dorota: Polski system oświaty a edukacja włączająca- bilans otwarcia 2020 w świecie raportu badawczego Ośrodka Rozwoju Edukacji // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.- 2022, nr5, s.5-16
  • Szumski Grzegorz: Współnauczanie w polskich szkołach podstawowych – model współpracy i korzyści dla uczniów // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.- 2022, nr5, s.54-65
  1. Zaorska Marzena: Współpraca nauczycieli oraz nauczycieli specjalistów w kontekście efektywności edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.-2022, nr5, s.66-76