Zrozumieć autyzm
Wybrane pozycje
(opisy na podstawie zasobów internetowych)
Autyzm - przełom w podejściu : program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świecie / Raun K. Kaufman.- Białystok : Wydawnictwo Vivante - Illuminatio Łukasz Kierus, 2016.
W swojej poruszającej książce Kaufman wyjaśnia, jakie to uczucie być autystycznym dzieckiem i pokazuje, w jaki sposób rodzice dzieci ze spektrum zaburzeń autyzmu mogą na nowo rozbudzić nadzieję i pomóc swoim dzieciom zaadaptować się na nowo w świecie i funkcjonować jak większość społeczeństwa.
Sygn. MPLO 40411
Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015.
W książce prezentowane są różne formy wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD).
Sygn. MPLO 40007
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016.
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać.
Sygn. MPLO 40637
Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015.
Autorka jest mamą sześcioletniego chłopca, która towarzyszy dziecku autystycznemu w każdej chwili jego życia, na każdym etapie jego rozwoju, w każdym momencie jego zmagań z chorobą. Poruszane w książce kwestie zostały więc poszerzone o opis doświadczeń i działań podejmowanych przez Autorkę i jej rodzinę.
Sygn. MPLO 40633
Plany aktywności dla dzieci z autyzmem : uczenie samodzielności / Lynn E. McClannahan, Patricia J. Krantz. - Gdańsk : Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016.
Autorzy podpowiadają czytelnikowi, jak tworzyć plany aktywności i uczyć posługiwania się nimi. Pokazują efekty stosowania planów aktywności w zwiększaniu samodzielności, rozwijaniu umiejętności społecznych i uczeniu samokontroli.
Sygn. MPLO 40634
Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji : metoda skryptów i ich wycofywania / Lynn E. McClannahan & Patricia J. Krantz ; redaktor serii Sandra L. Harris. - Gdańsk : Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016.
Jest to przewodnik dla rodziców, nauczycieli, terapeutów, który zawiera wiele opisów przypadków, wykresów, zdjęć i prezentuje krok po kroku, w jaki sposób nauczyć osobę z autyzmem umiejętności rozmowy.
Sygn. MPLO 40638
Terapia behawioralna dzieci z autyzmem : terapia, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania / Monika Suchowierska, Paweł Ostaszewski, Przemysław Bąbel. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań.
Sygn. MPLO 40177
Informacje o dostępności prezentowanych publikacji uzyskacie Państwo przeglądając katalogi on-line lub bezpośrednio kontaktując się z pracownikami Biblioteki.
(es)